Vespa VXL 125 Review

21 Aug, 2024
Vespa VXL 125 Review

The Vespa VXL 125 is a quintessentially stylish scooter that combines vintage charm with modern engineering. Known for its iconic design and premium build quality, the VXL 125 appeals to those who value aesthetics as much as performance and practicality. It is a popular choice among riders looking for a distinctive and elegant mode of urban transportation.

The Vespa VXL 125 sports the classic Vespa silhouette with its rounded curves and distinctive front cowl. The scooter features chrome detailing and a variety of color options that enhance its retro appeal. It includes a broad, comfortable seat and a well-laid-out cockpit with an analog-digital instrument cluster that blends classic styling with modern functionality. The build quality is excellent, with a steel monocoque frame that not only looks great but also provides a sturdy ride.

Engine Performance

Powered by a 125cc, air-cooled, three-valve engine, the VXL 125 delivers smooth and reliable performance. The engine is equipped with electronic fuel injection, making it responsive and fuel-efficient. It produces enough power for lively urban commuting while maintaining good fuel economy, making it suitable for daily use and longer rides within city limits.The ARAI claimed mileage of Vespa VXL 125 is 45 kmpl. This is the claimed mileage for all variants.

Handling and Comfort

The Vespa VXL 125 offers a comfortable ride thanks to its single-arm front suspension and dual-effect hydraulic rear shock absorbers. These features ensure a smooth ride over various urban terrains, absorbing bumps effectively. The scooter’s handling is nimble and confident, with a low center of gravity and balanced weight distribution that makes it easy to maneuver in traffic and tight spaces.

Braking and Safety

For braking, the VXL 125 is equipped with a disc brake at the front and a drum brake at the rear, providing effective stopping power. Some models include Anti-lock Braking System (ABS) or Combined Braking System (CBS), enhancing safety by improving control during emergency stops, particularly on slippery surfaces.

Wheels and Tires

The Vespa VXL 125 rides on stylish alloy wheels that contribute to its retro-modern aesthetic. The wheels are fitted with tubeless tires that offer good grip and durability, ensuring stable handling and safety, whether riding on dry or wet roads.

Speed and Mileage

While the Vespa VXL 125 is not designed for high-speed highway travel, it performs excellently in urban settings with a top speed that is more than adequate for city commuting. The scooter is notably fuel-efficient, which, combined with its low emissions, makes it an environmentally friendly choice for the conscientious rider.

Vespa VXL 125 Price in Sri Lanka

The official price of Vespa VXL 125 in Sri Lanka is LKR 234,000. However, you should check the final price of the bike with the dealer.

Vespa VXL 125 Pros Vespa VXL 125 Pros

  • Iconic design and exceptional build quality
  • Efficient and reliable engine performance
  • Good braking systems, potentially enhanced with ABS or CBS

Vespa VXL 125 Cons Vespa VXL 125 Cons

  • Premium price point compared to other scooters in the same engine class
  • Limited carrying capacity, with less under-seat storage than some competitors
  • Service and maintenance can be more expensive due to brand premium and build specifications

Expert's Opinion

8

Out of 10

The Vespa VXL 125 is an ideal scooter for those who appreciate style and substance in equal measure. It offers a perfect blend of classic Vespa aesthetics with modern performance and technology. While it commands a higher price than many other scooters in its class, the VXL 125 justifies this with its superior design, build quality, and brand heritage.

Vespa VXL 125 යනු නවීන ඉංජිනේරු විද්‍යාව සමඟ පැරණි චමත්කාරය ඒකාබද්ධ කරන අතිවිශිෂ්ට හැඩකාර ස්කූටරයකි. එහි නිරූපිත නිර්මාණය සහ වාරික ගොඩනැගීමේ ගුණාත්මක භාවය සඳහා ප්‍රසිද්ධ, VXL 125 කාර්ය සාධනය සහ ප්‍රායෝගිකත්වය තරම් සෞන්දර්යය අගය කරන අයට ආයාචනා කරයි. එය සුවිශේෂී සහ අලංකාර නාගරික ප්‍රවාහන ක්‍රමයක් සොයන යතුරුපැදිකරුවන් අතර ජනප්‍රිය තේරීමකි.

Vespa VXL 125 එහි වටකුරු වක්‍ර සහ සුවිශේෂී ඉදිරිපස ගවුම සහිත සම්භාව්‍ය Vespa Silhouette ක්‍රීඩා කරයි. ස්කූටරයේ ක්‍රෝම් විස්තර සහ එහි ප්‍රත්‍යක්ෂ ආකර්ෂණය වැඩි කරන විවිධ වර්ණ විකල්ප ඇත. නවීන ක්‍රියාකාරීත්වය සමඟ සම්භාව්‍ය මෝස්තරය මුසු කරන ප්‍රතිසම-ඩිජිටල් උපකරණ පොකුරක් සහිත පුළුල්, සුවපහසු ආසනයක් සහ හොඳින් සකස් කළ නියමු කුටියක් එයට ඇතුළත් වේ. ගොඩනැගීමේ ගුණාත්මකභාවය විශිෂ්ටයි, වානේ මොනොකොක් රාමුවක් සමඟ එය විශිෂ්ට පෙනුමක් පමණක් නොව ශක්තිමත් ගමනක් ද සපයයි.

125cc, වායු සිසිලන, කපාට තුනේ එන්ජිමකින් බල ගැන්වෙන VXL 125 සුමට සහ විශ්වාසනීය කාර්ය සාධනයක් ලබා දෙයි. එන්ජිම ඉලෙක්ට්‍රොනික ඉන්ධන එන්නත් වලින් සමන්විත වන අතර එය ප්‍රතිචාරාත්මක සහ ඉන්ධන කාර්යක්ෂම කරයි. එය හොඳ ඉන්ධන පිරිමැස්මක් පවත්වා ගනිමින් සජීවී නාගරික ගමනාගමනය සඳහා ප්‍රමාණවත් බලයක් නිපදවන අතර, එය දෛනික භාවිතයට සහ නගර සීමාවන් තුළ දිගු ගමන් සඳහා සුදුසු වේ.

Vespa VXL 125 එහි තනි-අත් ඉදිරිපස අත්හිටුවීම සහ ද්විත්ව බලපෑම් හයිඩ්‍රොලික් පසුපස කම්පන අවශෝෂක නිසා සුවපහසු ගමනක් ලබා දෙයි. මෙම විශේෂාංග විවිධ නාගරික භූමි මත සුමට ගමනක් සහතික කරයි, ගැටිති ඵලදායී ලෙස අවශෝෂණය කරයි. ස්කූටරයේ හැසිරවීම වේගවත් සහ විශ්වාසදායක වන අතර, අඩු ගුරුත්වාකර්ෂණ මධ්‍යස්ථානයක් සහ සමතුලිත බර බෙදා හැරීම නිසා ගමනාගමනය සහ තද අවකාශයන්හි උපාමාරු දැමීම පහසු කරයි.

තිරිංග සඳහා, VXL 125 ඉදිරිපස තැටි තිරිංග සහ පසුපස ඩ්රම් තිරිංග, ඵලදායී නැවතුම් බලය ලබා දෙයි. සමහර මාදිලිවලට ප්‍රති-අගුළු තිරිංග පද්ධතිය (ABS) හෝ ඒකාබද්ධ තිරිංග පද්ධතිය (CBS) ඇතුළත් වේ, හදිසි නැවතුම් වලදී, විශේෂයෙන් ලිස්සන පෘෂ්ඨ මත පාලනය වැඩි දියුණු කිරීම මගින් ආරක්ෂාව වැඩි කරයි.

Vespa VXL 125 එහි රෙට්රෝ-නූතන සෞන්දර්යයට දායක වන හැඩකාර මිශ්‍ර රෝද මත ධාවනය වේ. වියළි හෝ තෙත් මාර්ගවල ගමන් කළත්, ස්ථාවර ලෙස හැසිරවීම සහ ආරක්ෂාව සහතික කරමින් හොඳ ග්‍රහණයක් සහ කල්පැවැත්මක් ලබා දෙන ටියුබ් රහිත ටයර් වලින් රෝද සවි කර ඇත.

Vespa VXL 125 අධිවේගී මාර්ග ගමනාගමනය සඳහා නිර්මාණය කර නොමැති අතර, එය නගර ගමනාගමනය සඳහා ප්‍රමාණවත් තරම් ඉහළ වේගයකින් නාගරික සැකසුම් තුළ විශිෂ්ට ලෙස ක්‍රියා කරයි. ස්කූටරය සැලකිය යුතු ලෙස ඉන්ධන-කාර්යක්ෂම වන අතර, එහි අඩු විමෝචනය සමඟ ඒකාබද්ධව, හෘද සාක්ෂියට එකඟව රිය පැදවීම සඳහා පරිසර හිතකාමී තේරීමක් කරයි.

Vespa VXL 125 Price in Sri Lanka

The official price of Vespa VXL 125 in Sri Lanka is LKR 234,000. However, you should check the final price of the bike with the dealer.

Positive things Vespa VXL 125 වාසි

  • සංකේතාත්මක නිර්මාණය සහ සුවිශේෂී ගොඩනැගීමේ ගුණාත්මකභාවය
  • කාර්යක්ෂම සහ විශ්වසනීය එන්ජින් කාර්ය සාධනය
  • සුවපහසු හැසිරවීම සහ ධාවන ගුණාත්මකභාවය

Negative things Vespa VXL 125 අවාසි

  • එකම එන්ජින් පන්තියේ අනෙකුත් ස්කූටර හා සසඳන විට වාරික මිල ලක්ෂ්‍යය
  • සීමිත රැගෙන යා හැකි ධාරිතාව, සමහර තරඟකරුවන්ට වඩා අඩු ආසන යට ගබඩා කිරීම
  • සන්නාම වාරික සහ ගොඩනැගීමේ පිරිවිතර හේතුවෙන් සේවා සහ නඩත්තුව වඩා මිල අධික විය හැක

විශේෂඥ මතය

8

Out of 10

Vespa VXL 125 යනු ශෛලිය හා ද්‍රව්‍ය එක හා සමානව අගය කරන අය සඳහා කදිම ස්කූටරයකි. එය නවීන කාර්ය සාධනය සහ තාක්ෂණය සමඟ සම්භාව්‍ය Vespa සෞන්දර්යයේ පරිපූර්ණ සම්මිශ්‍රණයක් ලබා දෙයි. එය එහි පන්තියේ අනෙකුත් බොහෝ ස්කූටරවලට වඩා ඉහළ මිලක් නියම කරන අතර, VXL 125 එහි උසස් නිර්මාණය, ගොඩනැගීමේ ගුණාත්මකභාවය සහ සන්නාම උරුමය සමඟින් මෙය සාධාරණීකරණය කරයි.

Vespa VXL 125 Specifications

Vespa Bikesikman
Vespa SXL 2017 for Sale

Vespa SXL 2017

16,000 km
MEMBER
Rs 630,000
5 days ago
Vespa 2021 for Sale

Vespa 2021

17,000 km
verified MEMBER
verified
Rs 175,000
6 days ago
Vespa SXL 150 2017 for Sale

Vespa SXL 150 2017

20,240 km
MEMBER
Rs 600,000
1 week ago
Vespa P150X 2011 for Sale

Vespa P150X 2011

53,000 km
MEMBER
Rs 295,000
2 weeks ago
Vespa 300Gts 2016 for Sale

Vespa 300Gts 2016

3,850 km
MEMBER
Rs 3,000,000
2 weeks ago
Other Bikesikman
Honda Grazia 2020 for Sale

Honda Grazia 2020

25,000 km
verified MEMBER
verified
Rs 145,000
1 minute ago
Honda Dio 2018 for Sale

Honda Dio 2018

37,420 km
verified MEMBER
Rs 585,000
2 minutes ago
Bajaj Pulsar 135 2010 for Sale

Bajaj Pulsar 135 2010

68,000 km
verified MEMBER
Rs 215,000
2 minutes ago
Honda Dio 2014 for Sale

Honda Dio 2014

25,000 km
verified MEMBER
verified
Rs 140,000
3 minutes ago
Honda Dio Black White ym16 2016 for Sale

Honda Dio Black White ym16 2016

31,681 km
verified MEMBER
verified
Rs 94,500
4 minutes ago
+ Post an ad on ikman