|
Hero Hunk |
Bajaj V15 |
Bike Image: |
 |
 |
Summary: |
Hero Hunk යනු තරඟකාරී 150cc යතුරුපැදි කාණ්ඩයේ මාංශපේශී සහ ශක්තිමත් ප්රවේශයකි, එහි රළු පෙනුම සහ විශ්වාසනීය කාර්ය සාධනය සඳහා ප්රසිද්ධය. විලාසය, බලය සහ කල්පැවැත්මේ සම්මිශ්රණයක් අපේක්ෂා කරන ධාවකයන් ඉලක්ක කර ගත්, Hunk වෙළඳපොලේ තමන්ටම කියා ස්ථානයක් සකසා ඇත. Hero MotoCorp විසින් පරිණාමය වන පාරිභෝගික මනාපයන් සමඟ වේගයෙන් ඉදිරියට යාමට Hunk අඛණ්ඩව යාවත්කාලීන කර ඇති අතර,… Continue reading Compare Bikes in Sri Lanka |
Bajaj V15 යතුරුපැදි නිර්මාණය සමඟ දේශප්රේමී හැඟීම් මුසු කරමින් සුවිශේෂී යෝජනාවක් සමඟින් ඉන්දියානු යතුරුපැදි වෙළඳපොළට කැපී පෙනෙන ප්රවේශයක් ලබා දුන්නේය. එහි ලෝහයෙන් කොටසක් ඉවත් කරන ලද ඉන්දියානු ගුවන් යානා ප්රවාහන නෞකාවක් වන INS වික්රාන්ට් වෙතින් ලැබුණු අතර, හිමිකාරිත්වයේ අත්දැකීමට ජාතික අභිමානයක් එක් කළේය. මෙම මධ්යම කොටසේ මගී බයිසිකලය ඉලක්ක කර ඇත්තේ චරිතය, ශක්තිමත් කාර්ය සාධනය සහ සුවිශේෂී මෝස්තර සහිත යතුරුපැදියක් සොයන ධාවකයන් වෙතය. |
Official Price: |
Not available. |
LKR 159,500 |
Pros: |
- Robust and muscular design
- Reliable engine performance with a good balance of power and efficiency
- Comfortable ergonomics suitable for daily commuting and occasional long rides
|
- Unique and patriotic design with a connection to INS Vibrant
- Solid build quality and muscular styling
- Comfortable ergonomics for daily commuting
|
Cons: |
- Heavier weight compared to some competitors, which might affect handling for some riders
- Lacks some of the advanced features found in more recently launched motorcycles
- The design, while distinctive, may not appeal to those looking for a more modern aesthetic
|
- Heavier than some competitors, affecting agility
- Lack of ABS, even as an option
- Some riders found the rear seat comfort (with the cowl removed) to be lacking for longer rides
|
What's New: |
|
|
Expert's Rating: |
7.5 out of 10
|
7.5 out of 10
|
Expert's Opinion: |
The Hero Hunk stands as a solid choice for riders seeking a durable, reliable, and powerful motorcycle in the 150cc segment. Its combination of rugged looks, dependable performance, and practical features make it well-suited for both city commuting and weekend rides. While it faces stiff competition from newer models with ...
|
The Bajaj V15 stood out in the crowded commuter segment with its unique backstory, solid build, and distinctive styling. It appealed to riders looking for a bike with personality and practical features for daily use. While it may not have offered the high performance of a sports bike or the ...
|
Video Review: |
|
|
Specifications: |
Model name | | Bajaj V15 |
Type of bike | | Cruiser |
Type of engine | | Single cylinder, 4 stroke, SOHC , Air cooled, DTS- |
Bike Engine (CC)) | | 149.5 |
Engine Cooling | | Air Cooled |
Max. Horse Power | | 11.8 Bhp @ 7500 RPM |
Max. Torque | | 13 NM @ 5500 RPM |
Start method | | Kick & Electric |
No. of gears | | 5 |
Mileage | | 45 Kmpl (Approx) |
Top speed | | 115 Kmph (Approx) |
Front suspension | | Telescopic Type, 33 |
Rear suspension | | Twin-Spring loaded hydraulic type- with gas filled |
Front brake type | | Single Disc |
Front brake diameter | | 240 mm |
Rear brake type | | Drum Brake |
Rear brake diameter | | No Info |
Braking system | | Single Disc |
Front tire size | | 90/90 ‚ 18 51P |
Rear tire size | | 120/80 -16 60P |
Tire type | | Tubeless |
Length | | 2044 mm |
Height | | 1070 mm |
Weight | | 108 kg |
Wheelbase | | 1315 mm |
Width | | 780 mm |
Ground clearance | | 165 mm |
Fuel tank capacity | | 11.5 L |
Seat height | | No Info |
Head light | | Halogen |
Indicators | | Halogen |
Tail light | | LED |
Speedometer | | digital |
RPM Meter | | Digital |
Odometer | | Digital |
Seat type | | Single-Seat |
Engine kill switch | | yes |
Body colors | | No Info |
Distributor | | Uttara Motors Limited |
|
|
|
|