|
Bajaj V15 |
Loncin LX 150 |
Bike Image: |
|
|
Summary: |
Bajaj V15 යතුරුපැදි නිර්මාණය සමඟ දේශප්රේමී හැඟීම් මුසු කරමින් සුවිශේෂී යෝජනාවක් සමඟින් ඉන්දියානු යතුරුපැදි වෙළඳපොළට කැපී පෙනෙන ප්රවේශයක් ලබා දුන්නේය. එහි ලෝහයෙන් කොටසක් ඉවත් කරන ලද ඉන්දියානු ගුවන් යානා ප්රවාහන නෞකාවක් වන INS වික්රාන්ට් වෙතින් ලැබුණු අතර, හිමිකාරිත්වයේ අත්දැකීමට ජාතික අභිමානයක් එක් කළේය. මෙම මධ්යම කොටසේ මගී බයිසිකලය ඉලක්ක කර ඇත්තේ චරිතය, ශක්තිමත් කාර්ය සාධනය සහ සුවිශේෂී මෝස්තර සහිත යතුරුපැදියක් සොයන ධාවකයන් වෙතය. |
Loncin LX 150 යනු විශ්වාසදායක සහ දැරිය හැකි ප්රවාහනයක් සැපයීම සඳහා නිර්මාණය කරන ලද entry-level යතුරුපැදියකි. අඩු budget එකක් ඇති riders සහ යතුරුපැදි පැදීමට අලුත් අය ඉලක්ක කරගත් මෙම LX 150, සරල mechanics සමඟ කාර්යක්ෂම performance එකක් සංයෝජනය කරයි. මෙය නාගරික commuting සහ සැහැල්ලු ග්රාමීය රිය පැදවීම යන දෙකටම සුදුසුය. |
Official Price: |
LKR 159,500 |
Not available. |
Pros: |
- Unique and patriotic design with a connection to INS Vibrant
- Solid build quality and muscular styling
- Comfortable ergonomics for daily commuting
|
- Affordable and economical, ideal for budget-conscious riders
- Simple design and mechanics for easy maintenance
- Light and nimble handling, suitable for urban commuting
|
Cons: |
- Heavier than some competitors, affecting agility
- Lack of ABS, even as an option
- Some riders found the rear seat comfort (with the cowl removed) to be lacking for longer rides
|
- Basic features and older technology compared to more modern motorcycles
- Limited power and speed, which might not be suitable for all riders
- Drum brakes without ABS, which may not appeal to those prioritizing advanced safety
|
What's New: |
|
|
Expert's Rating: |
7.5 out of 10
|
7.4 out of 10
|
Expert's Opinion: |
The Bajaj V15 stood out in the crowded commuter segment with its unique backstory, solid build, and distinctive styling. It appealed to riders looking for a bike with personality and practical features for daily use. While it may not have offered the high performance of a sports bike or the ...
|
The Loncin LX 150 is a solid choice for riders who need an economical and straightforward motorcycle for daily commuting or as a starter bike. While it lacks the bells and whistles of higher-end models, its reliability, ease of maintenance, and affordability make it an attractive option for new riders ...
|
Video Review: |
|
|
Specifications: |
Model name | Bajaj V15 | |
Type of bike | Cruiser | |
Type of engine | Single cylinder, 4 stroke, SOHC , Air cooled, DTS- | |
Bike Engine (CC)) | 149.5 | |
Engine Cooling | Air Cooled | |
Max. Horse Power | 11.8 Bhp @ 7500 RPM | |
Max. Torque | 13 NM @ 5500 RPM | |
Start method | Kick & Electric | |
No. of gears | 5 | |
Mileage | 45 Kmpl (Approx) | |
Top speed | 115 Kmph (Approx) | |
Front suspension | Telescopic Type, 33 | |
Rear suspension | Twin-Spring loaded hydraulic type- with gas filled | |
Front brake type | Single Disc | |
Front brake diameter | 240 mm | |
Rear brake type | Drum Brake | |
Rear brake diameter | No Info | |
Braking system | Single Disc | |
Front tire size | 90/90 ‚ 18 51P | |
Rear tire size | 120/80 -16 60P | |
Tire type | Tubeless | |
Length | 2044 mm | |
Height | 1070 mm | |
Weight | 108 kg | |
Wheelbase | 1315 mm | |
Width | 780 mm | |
Ground clearance | 165 mm | |
Fuel tank capacity | 11.5 L | |
Seat height | No Info | |
Head light | Halogen | |
Indicators | Halogen | |
Tail light | LED | |
Speedometer | digital | |
RPM Meter | Digital | |
Odometer | Digital | |
Seat type | Single-Seat | |
Engine kill switch | yes | |
Body colors | No Info | |
Distributor | Uttara Motors Limited | |
|
|
|
|