|
Bajaj Pulsar NS160 |
Honda CRF250L |
Bike Image: |
|
|
Summary: |
Bajaj Pulsar NS 160 මාදිලිය, කාර්ය සාධනය සහ ප්රායෝගිකත්වය යන ප්රබල මිශ්රණයක් ලබා දෙයි, එය 160cc යතුරුපැදි කාණ්ඩයේ ප්රබල තරඟකරුවෙකු බවට පත් කරයි. එදිනෙදා භාවිතය සඳහා සුවපහසුව හෝ කාර්යක්ෂමතාවය සම්බන්ධයෙන් සම්මුතියක් ඇති නොවන ක්රීඩා යතුරුපැදියක් අපේක්ෂා කරන ධාවකයින්ට එය ආයාචනා කරයි. අනෙකුත් නිෂ්පාදකයින්ගෙන් දැඩි තරඟයකට මුහුණ දෙන අතර, NS 160 හි වටිනාකම් යෝජනාව, විශ්වසනීයත්වය සහ දැරිය හැකි මිල සඳහා Bajaj හි කීර්තිනාමය මගින් එය බොහෝ දෙනෙකුට වඩාත් කැමති තේරීමක් කරයි. |
Honda CRF 250 යනු බහුකාර්ය සහ ඉහළ හැකියාවක් ඇති Off-road යතුරුපැදියක් වන අතර එය මොටෝක්රොස් සහ ට්රේල් පැදවීමේ ක්රියාකාරිත්වය සඳහා පුළුල් ලෙස හඳුනාගෙන ඇත. ධාවන තරඟ සඳහා CRF250R සහ ද්විත්ව ක්රීඩා අරමුණු සඳහා CRF250L වැනි විවිධ මාදිලි වලින් ලබා ගත හැකි මෙම බයිසිකලය තරඟකාරී ධාවකයින්ට සහ ත්රාසජනක ලෝලීන්ට පහසුකම් සපයයි. මෙම සමාලෝචනය ද්විත්ව ක්රීඩා ප්රභේදය වන CRF250L කෙරෙහි අවධානය යොමු කරනු ඇත, එහි මාර්ග සහ මාර්ගයෙන් බැහැර භාවිතය සඳහා අනුවර්තනය වීමේ හැකියාව ඉස්මතු කරයි. |
Official Price: |
Not available. |
Not available. |
Pros: |
- Aggressive and sporty design
- Lively engine performance with good fuel efficiency
- Strong braking performance with single-channel ABS
|
- Versatile design suitable for both off-road trails and on-road use
- Strong and reliable engine performance
- Excellent handling characteristics with adjustable suspension
|
Cons: |
- Lack of full-LED lighting compared to some competitors
- The rear brake could be improved with a standard disc across all variants
- Single-channel ABS, while effective, could be complemented by a dual-channel system for enhanced safety
|
- As a dual-sport, it may not excel in extreme off-road conditions like a dedicated dirt bike
- Seat and ergonomics may be less comfortable for long-distance road travel compared to dedicated touring bikes
- Higher maintenance requirements typical of off-road capable bikes
|
What's New: |
|
|
Expert's Rating: |
8 out of 10
|
8 out of 10
|
Expert's Opinion: |
The Bajaj Pulsar NS 160 offers a potent mix of style, performance, and practicality, making it a strong contender in the 160cc motorcycle segment. It appeals to riders who desire a sporty motorcycle that doesn’t compromise on comfort or efficiency for daily use. While facing stiff competition from other manufacturers, ...
|
The Honda CRF250L is an excellent choice for riders looking for a motorcycle that bridges the gap between a dedicated off-road bike and a practical road bike. It offers the flexibility to explore a variety of terrains while being comfortable and legal for street use. Its reliability and Honda’s engineering ...
|
Video Review: |
|
|
Specifications: |
Model name | | Honda CRF250L |
Type of bike | | Dirt Bike |
Type of engine | | Air-cooled SOHC single-cylinder |
Bike Engine (CC)) | | 250.0 |
Engine Cooling | | Air Cooled |
Max. Horse Power | | 0 Bhp @ 0 RPM |
Max. Torque | | 0 NM @ 0 RPM |
Start method | | Electric |
No. of gears | | 6 |
Mileage | | 30 Kmpl, (Approx) |
Top speed | | 130 Kmph, (Approx) |
Front suspension | | Telescopic fork with 240 mm travel |
Rear suspension | | Pro-Link Showa single shock with spring pre-load adjustability; 230 mm travel |
Front brake type | | Disc Brake |
Front brake diameter | | N/A |
Rear brake type | | Disc Brake |
Rear brake diameter | | N/A |
Braking system | | Double Disc |
Front tire size | | 80/100-21 |
Rear tire size | | 100/100-18 |
Tire type | | Info-Not-Available |
Length | | 2108 mm |
Height | | 1185 mm |
Weight | | 114 Kg |
Wheelbase | | 1420 mm |
Width | | 800 mm |
Ground clearance | | 286 mm |
Fuel tank capacity | | 6L |
Seat height | | 883 Mm |
Head light | | n/a |
Indicators | | Info-Not-Available |
Tail light | | Info-Not-Available |
Speedometer | | Analog |
RPM Meter | | Analog |
Odometer | | analog |
Seat type | | Single Seat |
Engine kill switch | | Inf |
Body colors | | N/A |
Distributor | | N/A |
|
|
|
|